2013. július 18., csütörtök

T-mobile mobilnet (félre)számlázás

A dolog 2013 februárjában úgy kezdődött, hogy látni minden félét erre-arra, hogy milyen olcsón lehet már mobilnetet igényelni, meg nincs túlforgalmazás... Nekem még korábban kötött, annak idején hűségnyilatkozatos (2 év) 2 GB havi korlátos, erősen túlszámlázós netem volt, ami persze nem tudta az LTE hálózatot sem (ezt akkor még BusinessNet M-nek hívták). A hűség lejárt, gondoltam akkor kellene valami infó, hogy a különleges csomagban mire lehet váltani, és az mennyi.



Kollegina a telefonos ügyfélszolgálaton rendkívül segítőkész volt, mondta is, hogy BusinessNet M-et tud ajánlani, ez az új, 7GB havi adatkorláttal, havi bruttó 3500 forintért, és nincs benne túlszámlázás. Addig a korábban szintén ugyanígy hívott csomagom ugyan olcsóbb volt párszáz forinttal (3200), node kérem, 7GB vs 2GB, nincs túlszámlázás vs brutál áron túlforgalmazás? Ugyan azon a néven? És természetesen nem változtatják a csomagod, maradj a rossz feltételekkel kb ugyanannyiért, LTE nélkül, mert ugye az újban az is van... Mondtam már, hogy ugyanazon a néven fut a két csomag? :D Ennyire tartják a régi ügyfelet, ha nem figyelsz, fizess. 

Na de a fekete leves nem is itt kezdődött, hanem használtam egy hétig a magasabb csomagot (meg az LTE-t), de annyira nem fogott meg (nincs szükségem 7 gigára); így gondoltam egyet, és korábban a telefonos kollegina nem tudta ugyan változtatni BusinessNet S-re (csak a drágább megy), felhívtam az összekötőt, aki a szerződéseket intézi, és ő egyből be tudta állítani. Bruttó 2ezer HUF, havi 2 GB adatforgalom túlforgalmazás nélkül, mondjuk LTE nélkül, de ez mondjuk, hogy relatíve mindegy. Tehát csont nélkül átment a korábbi ár 2/3-áért ugyanannyi net, túlforgalmazási díj, és hűségnyilatkozat nélkül. Papíron nagyon jól jártam.

Sajnos itt jön a DE

Feltűnt a márciusi számlában, hogy valami furcsaság történik itt... Számlázták a régebbi netet is, meg az újat is. Nem, nem az időarányos díját, hanem a teljeset, tehát elméleti síkon egyszerre két mobilinternet-előfizetésem volt aktív, egy számon, egy SIM kártyán, mikor fizikailag ez ugye lehetetlen. Fel is hívtam a szokásos központi számot, ahol a menügombok nyomkodása után bejelentkező kollegina az adatok egyeztetése után közölte, hogy 

"ez lehetetlen, fizikailag nem tudnak kiszámlázni egy embernek egy időszakra két ugyanolyan jellegű szolgáltatást."

 Mondom neki, hogy azért nézze meg. Kis molyolás, aztán csak ennyi: 

"Jé tényleg, nem tudom, ezt kinek és hogy sikerült beállítani, valószínűleg a korábbi internet szolgáltatást nem törölték mikor beállították az újat"

Semmi gond, ha kérem, ír a nevemben valami hibaticketet, aztán majd elbírálják. Ok, felvette az adatokat, aztán egy hónap szünet...

Következő havi számlán megint mindkét mobilinternet kiszámlázva... Kezdek paprikás lenni... Felhívom a korábbi számot, szintén egy hölgy veszi fel, elmondom neki mi történt, erre azt mondja, hogy kétszer számlázni ugyanazért nem lehetséges. Mondom neki, hogy a kollegina is ezt mondta egy hónapja, nézze már meg. Hát nem igazam lett megint? És kiderült, hogy múlt hónapban a kollegina nem jó helyre rögzített valamit, így a ticket még ott van és nem is lesz elbírálva így, ezért ezt ő is megcsinálja, most már normálisan. Mondom frankó. Könnyes búcsú, remény.

Aztán gondolkoztam, és arra jutottam, felhívom mégis az üzletkötőnket, hátha... Amit már ketten elmondtak, azt elmondta ő is, hogy ilyen nem lehet... Aztán észleli hogy mégis lehet. Ok, intézi. Jóváírják majd, és rendbejön a számlázás, nem kell aggódni.

Egy hónap eltelt. Számla kézbe, bakker, megint mindkettő kiszámlázásra került... Hm. Üzletkötő felhív, mondja is, hogy több, mint egy hónap az elbírálás, majd a következő havit nézzem meg. Egyébként kiértesítenek levélben az elbírálásról, tehát azt hamarabb megkapom. Kissé frusztráltan, de megint tudomásul vettem, fizesd be a pénzt, aztán kussolj, majd egyszer lehet kapsz belőle vissza.

Egy hónap eltelt újra, ez már kb egy hete volt (július vs február ugyebár), megjött a számla, és eddig semmi tájékoztatót nem kaptam levélben... Már erősen kezdtem ideges lenni, aztán felbontottam... És közel fél év túlszámlázás után, döcögősen ugyan, de végre sikerült a T-mobile-nak is beállítani a számlázást normálisra, és most egy darabig nem is fizetek számlát, mert az időszak alatt jelentős túlfizetésem keletkezett... Persze ha nem fizettem volna be közben, akkor már rég lekapcsolták volna a szolgáltatást...

Mindenki vonja le a levonandót... Én mindig kicsit ideges leszek, ezért nem kívánom jellemezni ezt a piaci magatartást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése